torsdag 6 mars 2014

städa, städa varje...

Inte städas det varje vecka bland mina grejer i verkstan precis. Men idag fick jag nog av alla lösa klösar och oorganiserade byttor så här städas det. 


Eftersom jag delar verkstad med andra så måste jag tänka till lite extra när jag jobbar och vara noga med städning och undanplockning. Det ska ju funka för alla. Det kan bli mycket städning och diskning av byttor. Mitt sätt att organisera och underlätta hanteringen med lera är att jag försöker ha en bytta med slicker/lerspill per lera och backar med lock för öppnade paket. Går lite si så där! Jag använder lite för många olika leror. Men för de jag använder mest funkar det väldigt bra. Slickerhinken, en 5 l variant, använder jag som vattenbytta när jag drejar också så allt samlas på ett ställe. Och när den är full hivar jag upp innehållet på gipsskivan och återanvänder. Aldrig torr lera och inte blir det så stora mängder att knåda upp. Spar på både krafter och pengar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar