måndag 31 mars 2014

vårsysslor





Ovanligt tidigt och på ett mycket tilltalande sätt för en inflyttad sörlänning har våren börjat spira här i Umeå. Med våren börjar det klia i mina fingrar och jag vill sätta dem i jorden och känna på myllan. Så och plantera, klippa och sätta sticklingar. Helt enkelt skapa förutsättningar för att saker och ting ska kunna växa. Utan egen trädgård blir det blommorna inne som få vakna upp ur vintervilan. I verkstan blir det blomkrukor, mest bara för min egen skull då blommorna behöver sättas om. Det växer, det spirar och jag njuter!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Ville bara tacka för två supertips som jag fått av dig :)
    I ett tidigare inlägg skrev du om att beskicka på en disktrasa - nu har jag provat - oj vilken grej! Så enkelt och smidigt, superbra!

    Den andra saken som underlättar för en lätt stressad keramiker är "fuktskåpet" av en tät plastlåda med gips i botten... då kan man vänta lääänge med att beskicka ;)

    kram från mig/ Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra att tipsen funkar. Ha det gott,

      Radera