torsdag 7 februari 2013

beställning



Öppnade ugnen lite darrande idag. Två beställningar som tagit alldeles för lång tid att bli klara, på grund av denna eländiga förkylning som inte vill ge sig, fanns i den. Jag bävade för att något skulle ha hänt. Tack och lov var allting helt ok! Jag kan nu meddela mina kunder att de kan komma och hämta sina saker. Så skönt! 
Denna vånda varje gång ugnen öppnas kan ta kål på vem som helst. Ibland önskar jag att jag jobbade i ett mer direkt material. Eller att processen skulle vara slut när formandet var slut. Inga bränningar att oroa sig över. Redo att levereras i samma stund som det lämnade min hand. Mitt liv skulle bli så mycket enklare då.
Skålarna och faten på bilden ska i alla fall till Luleå och användas som frukostkoppar.

2 kommentarer:

  1. Mycket fina skålar och fat! Passar de ihop så att skålen ska stå i fatet? Hur stora är de ungefär? Lite fransk idé eller, att kunna använda skålen till både soppa, yoghurt, te?
    Förstår nervositeten och spänningen över att öppna ugnen, det är inget enkelt arbete du har!
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tanken är att skålen ska stå i fatet, kundens önskemål. Skålarna är inspirerade av 90-talets latteskålar och är ca 13 cm i diameter och 7 cm höga. Hemma hos oss använder vi dem till allt från soppa till sallad och gröt.

      Radera