onsdag 27 mars 2013

fynd

Titta vad jag hitta! Gamla vykort.


Har spenderat några timmar på Myrorna och Kupan. Har hittat massor med roliga saker till mina projekt. Jag åkte dit för att ta rätt på slipsar jag bett dem spara på Myrorna. Dem ska jag ha till min sidosysselsättning, sy nytt av gamla slipsar. 


Flera roliga slipsar med härliga färger och mönster hittade jag.


Förutom det tittade jag efter gamla hushållsgeråd som jag ska ge nytt liv i keramikens tecken. Blev förälskad i vispen man trycker upp och ner så att den snurrar! Ska bli roligt och se vad jag kan göra. Är inne på två olika spår i tanken. Dels bara göra handtag  och ge nytt liv till användbara fina uppläggningsbestick och liknande. Återanvändning helt enkelt.


Det andra spåret tar steget längre och rent idémässigt börjar det mer handla om att göra vardagen vackrare och uppgradera funktionsföremålen som vispen och hålsleven. Våga Vackrare Vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar