tisdag 22 april 2014

Känn!

I miljön runt omkring finns en outtömlig källa av inspiration, material och texturer att ta vara på.



Till mina väggkuber med textur, Känn, cyklar jag runt Umeå för att hitta de bästa och roligaste ställena att kasta lite lera omkring mig. Det finns flera kriterier för en bra och rolig plats: 1) det ska finnas möjlighet att fånga distinkta texturer, 2) det ska vara en plats som har en mening (om så bara för mig!) och slutligen 3) jag ska kunna ta mig dit, företrädesvis på cykel.


Umeå har fått en ny gång och cykeltunnel under järnvägen som helt har fått sin konstnärliga utformning utifrån Sara Lidmans verk.

här kan man höra Sara Lidman läsa

Den uppfyller alla mina kriterierna och är också ett exempel på att man lyckats med en tunnel. Tunnlar kan ju annars var rätt otrevliga på många sätt och lite läskiga i sin utformning tycker jag. Den här är trevlig och ljus att vara i och rolig att interagera med. Och full av citat och visdomsord!

Så skrev hon under sina brev.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar