måndag 11 mars 2013

appar

Ibland kan man känna sig lite insnöad när det mesta man gör och tänker på har någon slags koppling till lera eller keramik. Nu tänker jag inte bry mig om det utan tipsa om något totalt onödigt men ganska roligt. Keramikappar till telefonen. 

Den första är ett spel där man drejar, Let´s create! Pottery. Så om man inte fått nog av drejning i verkstan så kan man fortsätt på bussen på väg hem! Lite tidsfördriv så där en 10 minuter.

Den andra appen är min favorit. Det är Ceramic Arts Daily som står bakom och appen går ut på att man får en ny bild på snygg keramik varje dag i appen. Dessa går att spara i ett arkiv om man vill se dem mer än en vecka och man får dessutom veta lite om verket och konstnären. Daily clay är det fyndiga namnet.

Den sista är en som jag hittade när jag höll på och letade på appstore efter de två övriga och som jag inte har provat men som jag fastnade för eftersom den har de funktioner jag försöker trumma in i mina kursdeltagare är så bra. Anteckna allt du gör så att du kommer ihåg till nästa gång! I PotteryNotes ListGizmo kan du ta kort på din keramik, skriva in en massa data kring det och lägga in det i en sökbar lista för framtida behov. Så släng ut anteckningsböckerna och fram med telefonen. Kan vara värt att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar