lördag 9 juni 2018

fotostudio




Jag håller på att skapa en webbutik. Mest som ett sätt att hänvisa kunder vidare på marknader om de vill tänka lite innan de köper. Vet så klart inte om det kommer funka men tänker testa i alla fall.
Det största hindret för mig har varit att få till bilder på det senaste jag gjort. Bilder som kan fungera i en webbutik, tydliga nog för att en ska se vad det är. Nu är ju målgruppen egentligen kunder som redan sett mina saker och känt på dem fysiskt men ändå.


I alla fall behövdes det ta bilder så på nationaldagen satte jag upp en provisorisk fotostudio. Enklaste varianten i ett fönster som ljuskälla, en rulle ritpapper som bakgrund och en aluminiumtäckt skiva som reflektor. Med hjälp av assisterande dottern  fick vi nog till en hel del fungerande bilder. 



För att föra anteckningar om storlekar, antal mm så hittade jag en funktion i telefonen där jag kunde skriva direkt på bilden. Blev lite kul bilder även det.



Nu ska bilderna bara redigeras och tittas igenom, sorteras och väljas ut innan de läggs in i butiken och sedan kan den lanseras. Håll ögonen öppna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar