torsdag 7 juni 2018

färg på mammorna




Nu är mammorna brända en gång och jag har gjort ett test med glasyr. Jag provade både med en genomskinlig/transparent glasyr och en vit och gillade den transparenta bäst.

På bilden ser en dels hur mycket det krymper i glasyrbränningen. Jag har ju använt porslinslera så det är en rejäl krympning. Men en ser också hur den färdiga ser ut med transparent glasyr.
Som sagt var så gillar jag det men jag ville också prova på att lägga lite färg på en del.


Vissa har jag ju också gett en del attribut som jag på något sätt vill accentuera. Färgen jag andvänder är underglasyrfärg med transparent glasyr över. Vissa färger har jag blandat själv med färgkropp, kaolin och glycerin andra är köpta sedan tidigare. Jag har i ett tidigare inlägg förklarat mer ingående hur jag gör för att blanda mina färger, länken dit är här.





Så här ser det ut när jag jobbar och får bre ut mig. Ett helt bord, 2m x 1,2m, belamrat av mina saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar