måndag 9 juli 2012

lockande

Efter en kortare "lersemester" är jag åter i lerarbete. Tänkte mig att varför inte omvandla mina nyvunna kunskaper och dra slutsatser av min enkla marknadsundersökning. Resultatet blev några skålar med lock! Även kallat burkar, askar eller kanske dosor. 
Här strax innan beskickningen.

Oavsett namn så är jag riktigt nöjd med resultatet. Kan bara hoppas på att min marknadsundersökning är allmängiltig så att dessa går åt som smör i solsken.

Tyckte dock inte att det var helt lätt att komma på hur knoppen skulle vara utformad så att den hängde ihop med det övriga. Nu skar jag och snodde knoppen för hand och jag är riktigt nöjd även med den. Funkar att lyfta i och att se på, precis som det ska vara!
Nästa vecka ska vi göra ett försök i reduktionsugnen och några av dessa ska få vara med där. Återkommer med resultatet.

2 kommentarer:

  1. Fantastiska snygga! Skulle kunna fungera som finfina "Godisgömmor" !!
    //Viveka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Och godisgömmor är det definitiv. Jag skulle välja den största till det ändamålet!

      Radera