fredag 25 maj 2012

pappersarbete

Har idag skickat in mina papper för att söka start-eget-bidrag från arbetsförmedlingen. Affärsplan (med bilder!), budget och mitt cv. Nu är det bara att vänta och hoppas att även de ser min potential som egen företagare.
Jag fick frågan hos arbetsförmedlaren igår om jag skulle starta företaget även om jag inte fick bidraget vilket ställde saker och ting lite på sin spets. Inte för att jag inte har funderat på hur jag ska göra utifall det uteblir. Men jag har försökt undvika frågan och vill inte riktigt konfronteras med konsekvenserna av att inte få bidraget. Å ena sidan känns det inte som om jag har någon återvändo. Å andra sidan kommer ekonomin att hänga över mig så att jag kommer att hoppa på alla inkomstbringande jobb som visar sig och tid för att jobba med leran kommer att minskar dramatiskt.
Besked skulle jag få om några veckor så det är bara att vänta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar