torsdag 10 januari 2013

sortera kaos

Lite ritualmässigt börjar jag det nya arbetsåret med att köpa in nytt skrivmaterial. Kalender har jag redan köpt så nu var det dags för en ny skrivbok/dagbok/anteckningsbok och lite nya pennor. Boken är mitt sätt att sortera och organisera arbetet som i övrigt kan verka väldigt mycket kaos. Jag antecknar från möten, gör listor, fångar idéer, skissar och skriver dagbok på ett och samma ställe. Allt som rör arbetet får plats. Då vet jag vart jag har det och kan lätt gå tillbaka. Så nu är jag redo att möta ett nytt år med nya utmaningar!

2 kommentarer:

  1. Känns rejält att skaffa nytt skrivmaterial. Brukar göra det också när jag ska börja på ny kula, men smart att göra det i årsskiftet. Lycka till med projekten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid bra att få börja på ny kula. Tack för uppmuntran.

      Radera