torsdag 24 oktober 2013

fuktlåda

Så klart har jag suttit och tittat på Ceramic Arts Daily  och keramikvideos igen! Och den här gången hittade jag en som ger tips om en fantastisk grej som jag använder mycket när jag jobbar, en fuktlåda. Ha lite tålamod för inte förrän på slutet av videon kommer lådan. 
När jag har använt mig av en fuktlåda när jag har haft kurser så har jag faktiskt haft grejer i den över ett år och leran har fortfarande gått att jobba med. En fuktlåda är också användbar när något har blivit lite för torrt för att göra det man ska. Häll i lite mer vatten och leran återfuktar sig och blir mjuk igen. Som ett litet mirakel!
Klicka på bilden så kommer du direkt till sidan där filmen finns.


2 kommentarer:

  1. Jättebra tips! Fuktlådan ska jag absolut testa! De han gjorde i början med konerna kan man ju använda sig av när man gör tomteluvor :-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade det. Jag älskar min fuktlåda och använder den ofta.

      Radera