tisdag 10 september 2013

upp i varv

I helgen har jag varit uppvarvad nånting. Hela lördagen jobbade jag 9 timmar på mitt lönejobb och hann dessutom med både orgelkonsert, fika med vänner och sen promenad innan dagen blev natt. 


I söndags var det Kultur och skördemarknad på Kulturmejeriet i Röbäck och keramikföreningen hade öppet hus. Här kunde besökarna både gräva ner fingrarna i en bit lera och bidra till vår gemensamma installation, testa sina kunskaper om keramik genom att svara på några frågor och se på när vår Eva drejade. 
Utanför arrangerade Byaföreningen marknad med allt från grönsaker till tavlor. Samtidigt hade husets folk kafé och hantverksförsäljning i stora hallen. 
Det var så mycket folk att vi sålde helt slut på allt fika och hade en tre sidor lång försäljningslista. En helt igenom lyckad dag och helg måste jag säga. Några bilder hann jag inte med att ta men jag har fått låna några från Eva A Holmström.

både barn och vuxna deltog med fina lerfigurer
på textilmejeriet kunde man se när några av medlemmarna tryckte

Eva, lite ocentrerad.
fikat! inte undra på att det tog slut.
hallen, fylld med hantverk och folk



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar